Lantio/ lanneranka – Kehonhuoltokurssi (Method Putkisto)

  • 4.6.-18.6. (3x 1,5h)
  • ti klo 19.30-21
  • Hinta: 70€/ opiskelijat: 63€ / kuuluu Anytimekortin hintaan
  • Ohjaaja: Anne Laakkonen

Kärsitkö alaselän tai lantion alueen kivuista? Virheasentoon kallistunut lantiokori aiheuttaa alaselkäkipuja, vaikka liikkuisikin ja pitäisi lihaskunnosta huolta. Myös esimerkiksi runsas istuminen aiheuttaa kireyksiä ja lyhentää lihaksia lantion alueella. Kiristyneet lantion alueen- ja reisien lihakset kääntävät lantiokoria virheasentoon tai estävät lantiokorin luonnolliset liikeradat, jotka puolestaan aiheuttavat särkyjä alaselässä. Monella ”notkoselkäisyys” on myös perinnöllinen piirre, mutta tähänkin on mahdollista vaikuttaa!

Method Putkisto workshopissa otetaan selvää, mikä on lantion neutraaliasento, jossa lanneselkä ”vapautuu pitkäksi”, ja paine ja säryt lanneselässä hellittävät.

Käymme anatomisesti läpi, mitkä seikat näihin asioihin vaikuttavat, ja ryhdymme työstämään niitä: Vahvistamme kehon syvää tukilihaksistoa, sekä avaamme dynaamisilla venytyksillä ja syvävenytyksillä kiristyneitä lantion alueen-, alaselän- ja reisien lihaksia. Tavoite on oppia hahmottamaan lantiokorin oikea neutraaliasento, jota voi jatkossa työstää myös itse.

ilmoittaudu täältä

Tankoakrobatian alkeiskurssi

  • 5.6.-19.6. (3h)
  • ke klo 19.30-20.30
  • Hinta: 50€/ opiskelijat 45€/ kuuluu Anytimekortin hintaan
  • Ohjaaja: Anne Laakkonen

Tällä akrobatiakurssilla tutustutaan tankotanssitangolla tehtäviin akrobaattisiin liikkeisiin sekä kehonpainoharjoitteluun tangolla. Tankoakrobatia kehittää erittäin tehokkaasti koko kehon lihaksistoa ja kehonhallintaa, mutta erityisesti se vahvistaa ylä- ja keskivartalon lihasistoa.

Tunnit alkavat virittävällä lämmittelyosiolla, jossa valmistellaan ja herätellään lihasisto monipuolisilla dynaamisilla harjoitteilla, joissa yhdistyy koko kehon liikkuvuus- voima- ja kehonhallintaharjoitteet.  Tangolla harjoittelemme perusteita, kuten erilaisista otteita, staattisia pitoja,  Inversioita (jalkojen nostoa pään yläpuolelle), sekä päällä- ja käsilläseisontaa tankoa käyttäen. Tunnin lopuksi teemme palauttavat venyttelyt.

Ilmoittaudu täältä

Tankotanssin alkeiskurssi

  • 3.6.-17.6. (3h)
  • ma klo 19.30-20.30
  • Hinta: 50€/ opiskelijat 45€/ kuuluu Anytimekortin hintaan
  • Ohjaaja: Johanna Kinnunen

Kurssilta saat hyvän startin tankotanssiharrastukselle. Tunneilla tutustutaan peruspyörähdyksiin, sekä staattisiin peruspitoihin tangolla, kuten istuminen ja seisominen tangolla, tangolla kiipeäminen, sekä perusinvertti. Teemme myös kehonhallinta-, voima- ja liikkuvuusharjoitteita.  Varusteiksi tarvitset lyhyet shortsit staattisia pitoja varten, joiden päälle voit halutessasi pukea pitkälahkeiset housut pyörähdysharjoitteluiden ajaksi. Ota mukaasi myös pieni pyyhe, jolla voit kuivata tankoa ja ihoasi.

Ilmoittaudu täältä

Ilmajoogan alkeiskurssi

  • 5.6.-19.6. (3h)
  • ke klo 18.15.-19.15
  • HInta: 50€/ opiskelijat 45€/ kuuluu Anytimekortin hintaan
  • Ohjaaja: Anne Laakkonen

Tältä kurssilta saat hyvän startin ilmajoogan harjoittelemiseen. Voit osallistua mukaan ilman aiempaa kokemusta perinteisestä joogasta. Ilmajoogassa käytetään katosta vyötärön korkeudelle roikkuvaa kangaslenkkiä, eli hammockia, jolloin tuttuihin joogaharjoituksiin saadaan uusia ulottuvuuksia. Ilmajooga on kehoa avaava, vahvistava ja kehonhallintaa parantava harjoittelumuoto. 

Kurssilla tutustutaan  joogaliinan käyttöön, ilmajoogan liikkeisiin ja hengitysharjoituksiin. Teemme liikkeitä sekä lattiatasossa joogaliinaa hyödyntäen, että liinan sisässä. Tutustumme erilaisiin riipuntoihin, myös inversioihin, eli ylösalaisin tehtäviin riipuntoihin. Tuntien tempo on rauhallinen, kaikki liikkeet, asanat, ja joogaliinan käyttö opetetaan rauhallisesti ja tarkasti.

 

Ilmoittaudu täältä

Olkapäät ja lapatuki – Anatomia & kehonhuoltokurssi

  • 16.6. Su klo 11-13
  • Hinta: 35€/ opiskelijat: 31,50€/ kuuluu Anytimekortin hintaan
  • Ohjaaja: Hanna Knihtilä

workshopissa käydään läpi hartiarenkaan toiminta: Mikä on lapatuki, miten se toteutuu eri asennoissa ja toiminnoissa, lapatuen merkitys olkanivelen toiminnalle ja hyvinvoinnille. Tutustumme kevyesti olkanivelen alueen anatomiaan ymmärryksen syventämiseksi sekä opettelemme harjoitteita olkanivelen huoltoon, vahvistamiseen ja kuntoutukseen.

workshop on hyödyllinen erityisesti tankotanssin, akrobatian tai vastaavien ylävartalolle raskaiden lajien harrastajille, mutta sopii kenelle tahansa kehostaan huolehtivalle ja kiinnostuneelle, tai olkapääpaivoista kärsivälle.

Ilmoittautuminen lomakkeen kautta

Tankoilijan superleirit

  • Leiri 1:  8.6-9.6.
  • Leiri 2:  29.6.-30.6.
  • Leiri 3:  10.8.-11.8.
  • Kaikki leirit La-su klo 10-16.
  • Hinta: 1pv 90€, 2pv 170€
  • Ohjaajat: Hanna Knihtilä & Anne Laakkonen
  • Ilmoittaudu lomakkeen kautta täältä 

Kaksipäiväinen tankotanssiharrastajan mahtitapahtuma! Monipuolinen, informatiivinen ja kokemuksellinen leiriohjelma tuo harrastukseen buustia, lisäten tietoa ja taitoja sekä antaen uusia kokemuksia.

Kaikilla leireillä on monipuolinen ojelma, sisältäen ”perus”tankotreenien lisäksi liikkuvuustreeniä, kehonhallinta/voimatreeniä, kehonhuoltoa ja tanssillista liikettä. Kaikkien leireihin molempiin päiviiin sisältyy informatiivinen anatomialuento-osuus, jota täydennetään aiheeseen liittyvillä harjoituksilla.

Leiri 1:llä ja 3:lla on sama leiriohjelma. Näille suositeltu taitotaso on keskitaso/edistyneet. Leiriohjelmassa painottuvat voima/ lavanhallinta, sekä liikkuvuusharjoittelu. Näillä leireillä on enemmän harjoittelua tangolla, kuin leirillä2.

Leiri 2:n suositeltu taitotaso on perus/keskitaso. Leiriohjelmassa painottuu kehonhuolto ja tanssillinen liike.

Omakustanteinen lounas/ omat eväät. Studiolla käytettävissä jääkaappi, mikro ja vedenkeitin. Talo tarjoaa kahvia, teetä, hedelmiä ja pähkinöitä.

 

LEIRIOHJELMA  Leirit 1 & 3

LAUANTAI

Klo 9.30-10  Tervetuloa leirille!

  • Asettautumista paikalle, tutustelua, vaatteiden vaihtoa

Klo 10-12       Lämmittelyt + tankotreenit

  • Spinnejä, triksejä, komboja…

Klo 12-13       Lounas

Klo 13-14       Luento: Vahva ja toiminnallinen lapatuki, olkapäiden huolto

Klo 14-15       Lapatuki käytännössä

  • Harjoitteita lapatuen eri osa-alueiden hahmottamiseen, aktivoimiseen ja vahvistamiseen
  • Punnerrusasennot ja kässärit kuntoon!
  • Lapatuki tangolla: esim. Aysha, ironX, yms

Klo 15-16       Olkäpäiden huolto & loppujäähdyttely

 

SUNNUNTAI

Klo 10-10.45.  Liikkeen flow & lattiatyöskentely

  • Pehmeä lämmittely lattialla
  • Liikkeen flow – Kokonaisvaltaista virtaavaa liikettä lattialla käyttäen hyödyksi kehon painoa, maan vetovoimaa, ja liike-energiaa.
  • Erilaisia tanssin lattiatekniikan harjoitteita.

Klo 10.45-12    Flowtreenit tangolla

  • Smootheja siirtymiä lattialta tangolle ja päinvastoin, liikkeen virtausta siirtymiin ja komboihin tangolla
  • Tanssikoreo tangolla (lattiatasossa)

Klo 12-13      Lounas

Klo 13-14.45  Luento + käytännön harjoitteet:  Liikkuvuusharjoittelu

  • tärpit notkeampaan selkärangaan ja spagaateihin ilman vammoja
  • Liikkuvuusharjoittelua: spagaatit, selän liikkuvuus harjoitteet

Klo 14.45-15.30  Notkeusliikkeitä tangolla

Klo 15.30-16  Loppujäähdyttely

 

LEIRIOHJELMA  Leiri 2

LAUANTAI

Klo 9.30-10  Tervetuloa leirille!

  • Asettautumista paikalle, tutustelua, vaatteiden vaihtoa

Klo 10-12   Lämmittelyt + tankotreenit

  • Spinnejä, triksejä, komboja…

Klo 12-13  Lounas

Klo 13-14.45  Luento + käytännön harjoitteet: Tankotanssiharjoittelun aiheuttamat ongelmat ja kiputiltat, esim olkapäissä, ranteissa, selässä ->  ongelmien ennaltaehkäisy

Kehonhallinta harjoittelua

  • Lavanhallinnan harjoitteita, kehonhallintaa keskivartalosta käsin, rangan asennon hallintaa

Klo 14.45-15.30    Harjoitteet tangolla:

  • Taloudellinen voiman/ kehon käyttö tangolla – lapatuen, keskivartalon voiman, ranganhallinta tangolla
  • Vahvat ja siistit invertit ja olkanousut ym.

klo 15.30-16   Loppujäähdyttely

 

SUNNUNTAI

Klo 10-11    Liikkeen flow & lattiatyöskentely

  • Pehmeä lämmittely lattialla
  • Liikkeen flow – Kokonaisvaltaista virtaavaa liikettä lattialla käyttäen hyödyksi kehon painoa, maan vetovoimaa, ja liike-energiaa. Erilaisia tanssin lattiatekniikan harjoitteita.

Klo 11-12    Flowtreenit tangolla

  • Smootheja siirtymiä lattialta tangolle ja päinvastoin, liikkeen virtausta siirtymiin ja komboihin tangolla

Klo 12-13    Lounas

Klo 13-14.30 Luento: Liikkuvuusharjoittelu

  • tärpit notkeampaan selkärangaan ja spagaateihin ilman vammoja

Käytännön harjoitteet

  • Liikkuvuusharjoittelua: spagaatit, selän liikkuvuus harjoitteet

Klo 14.30-15.30   Tanssitunti 

  • lattian poikki harjoitteita + loppusarja

Klo 15.30-16  Loppujäähdyttely