Lasten ilmajooga kurssi

  • 5.6.-26.6. (Yht. 4h)
  • Ti klo 18.15-19.15
  • Hinta: 65€
  • Ohjaaja: Anne Laakkonen

Kurssi on suunnattu 7-12 vuotiaille lapsille. Ilmajoogassa yhdistyy ilma-akrobatia ja perinteinen jooga. Ilmajoogassa tehdään katosta vyötärön korkeudelle roikkuvan kangaslenkin, eli joogaliinan avulla erilaisia riipuntoja, venytyksiä ja lihaskuntoliikeitä. Kurssilla harjoitellaan monipuolisia ilmajoogaharjoitteita, jotka vahvistavat kehonhallintaa, toiminnallista voimaa ja liikkuvuutta.  Joogaliina antaa sopivasti mielenkiintoista haastetta ja hauskuutta, mutta toisaalta myös rauhoittaa ja rajaa oman tilan olla ja kokea. ”Temppujen” harjoittelun myötä tavoite on asteittain oppia tutkimaan, hahmottamaan ja kuuntelemaan omaa kehoa, sen liikettä, asentoa ja hengitystä. Joogaliina toimii tässä mainiona, lempeänä välineenä mahdollistaen likkeen kokemisen kaikkiin suuntiin, ylös, alas ja sivuille, antaen sopivasti tukea. Liikkumisen lisäksi harjoittelemme myös sopivassa määrin rauhoittumista ja rentoutumista.

Ilmoittaudu täältä

Tankotanssin alkeiskurssi

  • 29.5. – 26.6. (yht. 5h)
  • Ti klo 17-18
  • Hinta: 80€ (sisältyy kesäkauden anytimekortin hintaan)

Tältä kurssilta saat hyvän startin tankotanssiharrastukselle. Tunneilla tutustutaan peruspyörähdyksiin, sekä staattisiin peruspitoihin tangolla, kuten istuminen ja seisominen tangolla, tangolla kiipeäminen, sekä perusinvertti. Teemme myös kehonhallinta-, voima- ja liikkuvuusharjoitteita.  Varusteiksi tarvitset lyhyet shortsit staattisia pitoja varten, joiden päälle voit halutessasi pukea pitkälahkeiset housut pyörähdysharjoitteluiden ajaksi. Ota mukaasi myös pieni pyyhe, jolla voit kuivata tankoa ja ihoasi.

Ilmoittaudu mukaan lomakkeen kautta

Lippukurssi (tankotanssi/tankoakrobatia)

  • 29.5. – 26.6. (yht. 5h)
  • Ti klo 18.15-19.15
  • Hinta: 80€ (sisältyy kesäkauden anytimekortin hintaan)

Kurssin tavoitteena on, ei enempää tai vähempää, kuin lippu!!! Lippu tarkoittaa tangolla tehtäviä liikkeitä, jossa vartaloa kannatellaan pelkästään käsien varassa horisontaalisuunnassa. Tässä on vuoden huimin keski- ja ylävartalotreeni!  Kurssilla tehdään erilaisia harjoitteita, joilla kasvatetaan ylä- ja keskivartalon voimaa, sekä kehonhallintaa, joita lippujen tekeminen vaatii. Varsinaisia lippuja ryhdytään harjoittelemaan progressiivisesti, asteittain erilaisten alkuharjoitteiden kautta. Kurssi sopii kaikille naisille ja miehille, jotka ovat kiiinnostuneita haastavasta kehonpainoharjoittelusta, sekä edistyneen tason tankotanssin harrastajille.

Ilmoittaudu täältä

Tankoilijan superleiri

  • Leiri 1: 16.6. – 17.6. Leiri 2: 30.6.-1.7.
  • La-su klo 10-16
  • Hinta: 1pv 90€, 2pv 170€

Studio Loft ylpeänä esittelee: kaksipäiväinen tankotanssin harrastajan mahtitapahtuma, jossa monipuolinen, informatiivinen ja kokemuksellinen leiriohjelma tuo harrastukseen buustia, lisäten tietoa ja taitoja sekä antaen uusia kokemuksia.

OHJELMA

La 16.6.

  • Klo 9.30-10   Tervetuloa leirille! Asettautumista paikalle, tutustelua, höpötteöytä, vaatteiden vaihtoa
  • Klo 10-12      Lämmittelyt + tankotreenit – Spinnejä, triksejä, komboja…
  • Klo 12-13      Lounas
  • Klo 13-14      Luento – Vahva ja toiminnallinen lapatuki
  • Klo 14-15      Lapatuki käytännössä – Harjoitteita lapatuen eri osa-alueiden hahmottamiseen, aktivoimiseen ja vahvistamiseen, lapatuki tangolla harjoitteita.
  • Klo 15-16      Pilatestunti

Su 17.6.

  • Klo 10-11.30 Ilmajooga & liikkeen flow – Kehon lämmittely ja avaus ilmajoogaliinoissa -> Liikkeen flow – tutkielma ja kokeilu liikkeen viratauksesta kehossa ja kehon kokonaisvaltaisesta käytöstä liikkeen tuottamisessa lattiatasossa. -> Siirtyminen takaisin ilmajoogaliinoille, liikkeen flow ilmassa.
  • 11.30-12.30  Tankoflow- tankotreenit – Smootheja siirtymiä lattialta tangolle ja päinvastoin, liikkeen virtausta siirtymiin ja komboihin tangolla
  • 12.30-13.30 Lounas
  • 13.30-14.30  Luento + käytännön harjoitteet – Lantio, lonkat & kehon linjaukset
  • 14.30-16       Tanssitunti –  Tanssitekniikkaa & koreografiaa! -> Method Putkisto Venyttely & loppurentoutus

Omakustanteinen lounas/ omat eväät. Studiolla käytettävissä jääkaappi, mikro ja vedenkeitin. Talo tarjoaa kahvia, teetä, hedelmiä ja pähkinöitä.

Spagaattikurssi

  • 30.5. – 20.6. (Yht. 4h)
  • Ke klo 19.30-20.30
  • Hinta: 65€.  (sisältyy kesäkauden anytimekortin hintaan)

Kurssin tavoite on päästä kohti omaa tavoitetta spagaateissa tai lantion ja reisien alueen venyvyydessä. Lantion, lonkkien ja reisien alueelle haetaan notkeutta ja liikkuvuutta turvallisten venytystekniikoiden avulla järkevästi, ilman vahingoittavaa repimistä. Erilaiset osaharjoitteet tuovat asteittain venyvyyttä kaikkiin lihasryhmiin, joita spagaattien tekeminen vaatii, ja näin vievät asteittain lähemmäksi tavoitetta, olipa se sitten varpaiden koskettaminen tai ylispagaatti. Kurssille voi osallistua kaiken tasoiset liikkujat. Saat takuuvarmasti kurssilta hyötyä omaan tavoitteeseesi, olitpa sitten kankea kuin rautakanki, tai notkea kuin spagetti!

Ilmoittaudu kurssille täältä

Lantio/ lanneranka – Vapaudu alaselän kivuista! – Method Putkisto kurssi

  • To 7.6. & 14.6. klo 19.30.21
  • Hinta 50€ (sisältyy kesäkauden anytimekortin hintaan)

Kärsitkö alaselän tai lantion alueen kivuista? Virheasentoon kallistunut lantiokori aiheuttaa alaselkäkipuja, vaikka liikkuisikin ja pitäisi lihaskunnosta huolta. Myös esimerkiksi runsas istuminen aiheuttaa kireyksiä ja lyhentää lihaksia lantion alueella. Kiristyneet lantion alueen- ja reisien lihakset kääntävät lantiokoria virheasentoon tai estävät lantiokorin luonnolliset liikeradat, jotka puolestaan aiheuttavat särkyjä alaselässä. Monella ”notkoselkäisyys” on myös perinnöllinen piirre, mutta tähänkin on mahdollista vaikuttaa!

Method Putkisto workshopissa otetaan selvää, mikä on lantion neutraaliasento, jossa lanneselkä ”vapautuu pitkäksi”, ja paine ja säryt lanneselässä hellittävät.

Käymme anatomisesti läpi, mitkä seikat näihin asioihin vaikuttavat, ja ryhdymme työstämään niitä: Vahvistamme kehon syvää tukilihaksistoa, sekä avaamme dynaamisilla venytyksillä ja syvävenytyksillä kiristyneitä lantion alueen-, alaselän- ja reisien lihaksia. Tavoite on oppia hahmottamaan lantiokorin oikea neutraaliasento, jota voi jatkossa työstää myös itse.

ilmoittaudu täältä